Όλου του κόσμου οι Κυριακές


Είναι μαζική η εκτίμηση ότι το Κυριακάτικο πρωινό είναι το πιο όμορφο και πολυαναμενόμενο της εβδομάδας. Μάλλον επειδή συνήθως έχει προηγηθεί κραιπάλη ή επειδή κανείς δεν έχει δουλειές να τρέξει, όπως για παράδειγμα τα πρωινά του Σαββάτου. Είναι σχεδόν επιβεβλημένο να χουζουρέψεις και να τεμπελιάσεις όσο μπορείς. Σήμερα δε, είχαμε ένα πολύ όμορφο χειμωνιάτικο πρωινό.

Προσωπικά, πάντα αγαπούσα τα Κυριακάτικα πρωινά. Είχα μια ιεροτελεστία από μικρή που την συνέχισα -εν μέρει- μέχρι και πρόσφατα στην ενήλικη ζωή μου. Ξυπνούσα αργά, και με μισόκλειστα μάτια έβαζα να δω παιδικά στη τηλεόραση. Η μαμά μου μας αγόραζε το καθιερωμένο γλυκό της εβδομάδας από τον Στεργίου -για μένα ήταν πάντα μια σοκολατίνα με μια φράουλα από πάνω- και αφού τελείωναν τα παιδικά και είχα φάει το γλυκό μου, διάβαζα την εφημερίδα μου. Η μαμά μου, μου έπαιρνε κάθε Κυριακή εφημερίδα-όλοι νόμιζαν ότι ενδιαφέρομαι για τα τεκταινόμενα του τόπου, αλλά εκείνη είχε καταλάβει ότι ήθελα απλά το τηλεοπτικό περιοδικό που έδιναν μαζί, για να διαβάσω τη συνέχεια σε όλες τις αγαπημένες μου σαπουνόπερες. 

Μου άρεσαν εκείνες οι ώρες στο σπίτι, ο μπαμπάς μου κοιμόταν, η αδερφή μου διάβαζε για το σχολείο και οι μόνοι ήχοι στο σπίτι ήταν από την κουζίνα, κάποια πιάτα που στοίβαζε η μαμά μου δίπλα στο νεροχύτη μετά το πλύσιμο, και η μουσική από το ραδιόφωνο που άκουγε.

Ερχόταν συνήθως στο δωμάτιό μου για να μου πει κάποιο νέο, είτε από τη γειτονιά ή την οικογένεια, είτε από αυτά που άκουγε στο ραδιόφωνο. Κατά βάση την απόπαιρνα επειδή βαριόμουνα αυτά που μου έλεγε και με εκνεύριζε η επιμονή της να μου εξιστορήσει κάθε άσχετη λεπτομέρεια, παρόλο που της έλεγα πως δε με ενδιαφέρει. Ακόμα όμως και να με ενδιέφερε το νέο της, πάλι την απόπαιρνα τις πιο πολλές φορές, μιας και όταν τις ζήταγα λεπτομέρειες, ουσιώδεις και σημαντικές, ποτέ δεν ήξερε να μου πει, γιατί δεν την ένοιαζε να κουτσομπολέψει, να επικοινωνήσει ήθελε.

Και σήμερα, Κυριακή 5 Δεκεμβρίου, όχι πολλά χρόνια μακριά από αυτά που περιγράφω, είχε ένα όμορφο πρωινό, που μου θύμισε έντονα αυτά της παιδικής μου ηλικίας. Βέβαια, ο Στεργίου δε βγάζει πια την αγαπημένη μου σοκολατίνα και η εφημερίδα που έπαιρνα δε με συγκινεί πλέον. Αλλά δεν έχει και πολύ σημασία, επειδή όλα αυτά είναι μικρές και ασήμαντες λεπτομέρειες.

Γιατί σήμερα το πρωί δεν ξύπνησα αργά, αλλά νωρίς. Έβαλα την μαύρη πανοπλία μου και πήγα στην εκκλησία. Σήμερα το πρωί δεν με ενδιέφερε αν θα έχει κρύο ή ζέστη, αν θα δω παιδικά ή αν θα χουζουρέψω, γιατί σήμερα έπρεπε να πάω στο μνημόσυνο για τα σαράντα της μητέρας μου. Και καθ’ όλη την διάρκεια του, το μόνο που μπορούσα να σκεφτώ ήταν παιδικές σειρές στη τηλεόραση, γλυκές γεύσεις από το κοντινό ζαχαροπλαστείο και χαμηλή μουσική από την κουζίνα. Εικόνες, γεύσεις και ήχοι που δεν θα βιώσω ποτέ ξανά με τον ίδιο τρόπο, αλλά θα τα κουβαλάω μέσα μου για πάντα.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

7 απαντήσεις στο Όλου του κόσμου οι Κυριακές

  1. Ο/Η Dreamon λέει:

    Για κάποιο λόγο ζωγράφισε ένα χαμόγελο (συγκίνησης) στο πρόσωπο μου το κείμενο σου. Ίσως επειδή… "εικόνες, γεύσεις και ήχοι που δεν θα βιώσω ποτέ ξανά με τον ίδιο τρόπο, αλλά θα τα κουβαλάω μέσα μου για πάντα."

  2. Ο/Η Stavroula λέει:

    Ox – m' epiases aproetoimasth sxedon an k kati psiliazomoyn opos diavaza. Lypamai alla k xairomai giati tha ta katafereis.

  3. Ο/Η Ntina λέει:

    Να είστε καλά και οι δυο. Βασίζομαι στις θεραπευτικές ικανότητες του χρόνου 🙂

  4. Ο/Η chara λέει:

    Πολύ περιγραφικό, πολύ έντονα συναισθήματα, πολύ συγκινητικό…!No further comments.

  5. Ο/Η ElenaKat λέει:

    polu wraio to keimeno sou… lupamai… oi kaluteres mou efxes gia sena k gia tin oikogeneia sou… kai mia megali agkalia, parolo pou de se kserw..

  6. Ο/Η Ntina λέει:

    Να'σαι καλά… 🙂

  7. Ο/Η roula λέει:

    Να είσαι πάντα καλά για να θυμάσαι αυτές τις στιγμές!!! Κάποια στιγμή θα τις ξαναζήσεις αλλά από τη μεριά της μαμάς σου και τότε σίγουρα θα σε καμαρώνει!!!!

Σχολιάστε

